.

.

BENVINGUTS AL BLOG DE MANISES EN LLINEA · BIENVENIDOS AL BLOG DE MANISES EN LÍNEA · WELCOME TO THE BLOG OF MANISES ONLINE · BIENVENUE SUR LE BLOG DE MANISES EN LIGNE

.

.

.

.

.

.

AGENDA MANISERA, DICIEMBRE 2017

AGENDA MANISERA, DICIEMBRE 2017

AM 01

AM 01

AM 02, DIA 16, TEATRE EN EL GERMANIES

AM 02, DIA 16, TEATRE EN EL GERMANIES

AM 03, ACTRIUS I ACTORS

AM 03, ACTRIUS I ACTORS

AM 04

AM 04

.

.

ACV 02

ACV 02

ACV 03

ACV 03
.

ACV 01

ACV 01

ACV 04

ACV 04

ACV 06 MUSEO GLEZ MARTÍ (01 al 31 de Diciembre 2017)

ACV 06 MUSEO GLEZ MARTÍ (01 al 31 de Diciembre 2017)

.

.

.

.
manises

REP 01

REP 01
.
MANISES

.

.
MANISES

REP 02

REP 02
.
MANISES

.

.
MANISES

REP 03

REP 03
MANISES

.

.
MANISES

REP 04

REP 04
MANISES

.

.
MANISES

REP 05

REP 05
MANISES

.

.
manises

REP 06

REP 06
MANISES

.

.
MANISES

REP 07

REP 07
MANISES

.

.
MANISES

REP 08

REP 08
MANISES

.

.
MANISES

REP 09

REP 09
MANISES

-

-
MANISES

REP 10

REP 10
MANISES

ESTE BLOG ESTA ESCRIT EN IDIOMA VALENCIÀ, NORMES DE LA R.A.C.V. (REAL ACADEMIA DE CULTURA VALENCIANA), NORMES D'EL PUIG, I EN CASTELLÀ O ESPAÑOL

jueves, 17 de febrero de 2011

CENTRO CULTURAL EL ARTE - CENTRE CULTURAL EL ARTE


REHABILITACIO I CREACIO DEL


CENTRE CULTURAL " EL ARTE "



El passat 7 de Decembre de 2010, vaig presentar una carta, per registre general, en l'Ajuntament de Manises, en la que solicitava informacio sobre la Rehabilitacio i Creacio del Centre Cultural "El Arte", que es porta avant en l'antiga fabrica de Juan Bautista Huerta Aviñó.



No he rebut contestacio per escrit, sols de paraula, per mig del Sr. D. Francisco Gimeno, i me digue que -de paraula- tenia orde de l'Alcalde de donar-me informacio. Li vaig contestar que m'havera agradat que fora per escrit, pero davant de la negativa, me vaig tindre que conformar en lo que em va dir de paraula, lo que despres de tot agraïxc.

No se si el Poble sabrà qué es lo que va alli, pero un resum ixque publicat en el diari, com a Nota de Prensa, nota o notes que s'envien des del Gabinet de Prensa de l'Ajuntament.

Despres de les informacions rebudes, li vaig dir que algunes de las activitats que alli anaven a establir-se ni eren les mes adequades ni tenien el perqué, ya que l'edifici mereixia -per lo manco- que l'antic ceramiste Juan Bautista Huerta Aviñó, tinguera en el seu edifici un chicotet museu de lo que ell fabricava i ademes un carrer, que pel seu nom i categoria li correspon, ¿ i qué millor que'l carrer on està l'edifici ? ¿ Qué millor que on es va a crear el Centre Cultural ?. Al carrer, a canviar el que n'hi ha i posar-li el de J.B.H., en son dia ya me varen dir que no ( de paraula, mai per escrit ) i en quant a que Juan Bta. Huerta tinguera un racó, un lloc reservat per a recordar i expondre lo que en son dia feu per a engrandir a la ceramica de Manises, i que'l Museu te arraconat "PRESUNTAMENT" en les dependencies del Museu de Ceramica en Manises, aixina com tambe lo que tenen "TAMBE PRESUNTAMENT" -algunes de les seues peces en el Museu de Ceramica "González Martí" de Valencia, al marge de lo que estava "PRESUNTAMENT" en l'edifici de “El Arte”i ara no està.

Dic PRESUNTAMENT, quan no es veritat, perque existir existien, sino miren la fotografia que seguix del Museu de Ceramica de Manies, Ref. MCM, on es pot vore lo que estava expost i de lo que es fea publicitat impressa.

Com tame podem vore l'atra fotografia del Museu de Ceramica “González Martí” de Valencia, Ref. MGM, on es veu en detall una de les peces mes artistiques de J.B.H.


Carta del 14 de Febrer de 2011, i que hui s'ha
presentat en el Registre de l'Ajuntament.
Manises, 17.02.11, numero 2011001626.


Ref. MCM. Museu de Ceramica de Manises, en la fotografia, que en realitat es una postal que l'Ajuntamet va editar, en l'any 1964, es veu en detall tot l'espai que li tenien dedicat al Ceramiste Juan Bautista Huerta Aviñó.

La figura que apareix en el centre, es va posar en el Claustre de la Casa de Cultura, pero en un accident es va trencar. No se sap si està, si no està o si està arreglá.

En est enllaç es poden vore totes les targetes:

Ref. MGM. Museu González Martí de Valencia, on es pot vore l'espai dedicat a Juan Bautista Huerta. En el centre la llantia ( lámpara ), i penjat en les parets les peces: Plats, taulells, amfores i troços de cenefes que'l Museu González Martí, deu de tindre guardades, "PRESUNTAMENT", per lo que caldria investigar i demanar-les per a exposar-les en SA CASA, en el Centre Cultural " EL ARTE ".

En est enllaç es poden vore totes les targetes del Museu González Martí:



A continuacio reproduïxc la carta que hui he presentat en l'Ajuntament de Manises, en relacio ad est asunt:


Manises, 14 de Febrero de 2011

A la atención del Sr. Alcalde.

ASUNTO: CENTRO CULTURAL EL ARTE DE MANISES.

Estimado Señor:

El Sr. Gimeno, de su parte, me ha trasladado la información que solicitaba en mi carta del pasado 7 de Diciembre de 2010, sobre la Rehabilitación y Creación del Centro Cultural El Arte.

Continuo sin comprender el porqué no se pueden contestar las cartas por escrito, cuando cualquier persona -por educación- lo hace si se le requiere, y más si es un organismo público y todavía más si es el Ayuntamiento de Manises.

Creo que esta forma de proceder, no contribuye a la transparencia de la gestión que diariamente se hace y que no se debe de olvidar que el dinero es público, de todos, y TODOS tenemos el deber y la obligación de conocer en que se gastan.

No obstante y después de las informaciones que el Sr. Gimeno me dio, tengo que manifestarle que, a nivel personal:
  1. NO COMPARTO EN SU TOTALIDAD, EL USO QUE SE LE VA A DAR AL EDIFICIO QUE EN SU DÍA SERÁ CENTRO CULTURAL EL ARTE.
  2. REITERO MI PETICIÓN A QUE LA CALLE SE LE LLAME > CARRER DEL CERAMISTE JUAN BAUTISTA HUERTA AVIÑÓ <, QUITANDO LA QUE AHORA TIENE.
  3. CONSIDERO QUE SE DEBERÍA DE HABILITAR UN ESPACIO COMO MUSEO, EN EL QUE SE EXPUSIESE LO QUE ANTERIORMENTE ESTABA EN EL MUSEO DE MANISES Y LO QUE EXISTE EN EL MUSEO DE CERÁMICA GONZÁLEZ MARTÍ DE VALENCIA. En el Blog http://manisesonline.blogspot.com, se encuentran -junto a esta carta- las fotografías de la cerámica desaparecida y a la que me refiero.
  4. INTENTAR RECUPERAR LO QUE ANTERIORMENTE ESTABA EN EL EDIFICIO Y PODER UBICARLO EN EL MISMO.
  5. INTENTAR CONTACTAR CON SU HIJO, QUE VIVE EN VALENCIA, QUE SEGURO QUE ESTARÍA DISPUESTO A COLABORAR EN TODO LO QUE EL AYUNTAMIENTO LE PROPUSIESE HACER PARA PERPETUAR LA MEMORIA DE SU PADRE.
Todos estos planteamientos tienen fundamento, y reajustando el planteamiento inicial que el Ayuntamiento tiene previsto hacer, sería una de las formas ( entre otras ) de hacerle justicia al Sr. Huerta y por extensión a la Cerámica de Manises y a la Ciudad.

Sin otro particular y esperando sus noticias, le saluda atte.,

Pepe Esteve Navarro
-

Montaje, composición i fotografías, archivo particular de Pepe Esteve.

No hay comentarios:

Publicar un comentario